Toyota Ja-Now-An Sp. z o.o., ul. Knurowska 8, Zabrze, tel. 32 276 27 70, kom. 698 989 995, 602 492 227

Czym jest geometria zawieszenia i jak powinny być prawidłowo ustawione koła?

Geometria zawieszenia  to zestaw parametrów, które definiują ułożenie kół podczas jazdy. Dobra regulacja zapewnia świetną przyczepność, a dodatkowo wpływa na bezpieczeństwo. W końcu opony to jedyny element, który bezpośrednio styka się z podłożem. Dlaczego warto o tym pamiętać?


Umów się na geometrię zawieszenia w Zabrzu

Bądź bezpieczny na drodze…

Na geometrię zawieszenia wpływa wiele czynników: zbieżność kół, kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy. Najważniejszym parametrem jest zbieżność. To relacja ustawienia względem siebie kół przednich i tylnych. Do prawidłowej regulacji opon wykorzystuje się specjalistyczne narzędzia. Jeśli kąt zbieżności wynosi o +3 do – 3 stopni, wówczas wymaga to poprawy. Geometria zawieszenia to problem, którego nie należy bagatelizować. Może skutkować tym, że auto nie będzie się dobrze trzymało drogi, co grozi chociażby wpadnięciem w  poślizg, a także opuszczeniem toru jazdy. Przy nagłych manewrach nieprawidłowa geometria kół, zwiększa ryzyko wypadku.

Oszczędź na eksploatacji

Źle ustawiona geometria skutkuje szybszym zużywaniem się opon. Jeśli samochód skręca bardziej w jedną stronę, wpływa to na bieżnik. Długotrwała jazda ze źle ustawioną geometrią to nie tylko przedwczesne zużywanie się ogumienia, ale także elementów układu kierowniczego. Może przyczynić się także do obciążenia silnika, co zwiększy spalanie. Tym samym wzrastają koszty eksploatacji. Lepiej więc nie dopuszczać do tego typu zaniedbań.

Odwiedzaj tylko serwisy ASO

Geometria zawieszenia zwiększa bezpieczeństwo na drodze, wpływa na koszty eksploatacji. Jeśli zależy nam, by usługa była zrealizowana prawidłowo, musimy udać się do serwisu ASO. To gwarancja, że geometria będzie prawidłowo wyregulowana. W rekomendowanych przez producentów punktach wykorzystuje się bardzo precyzyjne narzędzia dostosowane do konkretnego modelu samochodu. Do tego dochodzi jeszcze wykwalifikowany personel, który jest w stanie zadbać o auto z największą starannością.  Takich standardów nie można znaleźć w niezależnych warsztatach, które rzadko kiedy inwestują w nowoczesny sprzęt, a w efekcie  nie są w stanie wykonać zlecenia na wysokim poziomie. Jeśli zależy nam, by nie płacić dodatkowo za naprawy związane z nieprawidłową zbieżnością kół, nie oszczędzajmy na geometrii.